Z każdym rokiem pojawia się coraz więcej kiosków multimedialnych w różnych sektorach biznesu. Na czym polega ich fenomen? W tym artykule postaram się udzielić odpowiedzi na to pytanie.
Po pierwsze czym są kioski multimedialne? Są to panele dotykowe umieszczane w zabudowie dostosowanej pod potrzeby klienta. Przyjmują różne rozmiary, w centrach handlowych panele dotykowe potrafią być szerokie na 1,5metra i mieć wysokość 1m, z drugiej strony panele do prostych zastosowań nie muszą być większe od średniego tableta.

Zalety kiosków
- Są samoobsługowe klient sam obsłuży taki kiosk bez pomocy pracownika
- Zdalne zarządzanie Kioski podłączone do serwera mogą być zarządzane zdalnie. Daje to możliwość eliminowania problemów bez przyjazdu na miejsce
- Umożliwiają łatwy i przejrzysty dostęp klientowi do ofert firmy
Są uniwersalne, mają wiele zastosowań w różnych branżach takich jak Hotelarstwo, Motoryzacja, Gastronomia - Mogą pracować 24 godziny na dobę i jednocześnie są tańsze od pracownika (z czasem)
- Zwiększają atrakcyjność firmy w oczach klienta, dodają prestiżu
- Kioski mają możliwość dodania dodatkowego urządzenia takiego jak skaner QR czy drukarka
Wady
- Wysoki Koszt zakupu – W zależności od zastosowania ceny wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy
- Wrażliwość na awarie w przypadku nieprawidłowego użytkowania. Zbity ekran może całkiem uniemożliwić korzystanie z kiosku nie wspominając o bezpieczeństwie klienta
Podsumowanie
Podsumowując Kioski Multimedialne to uniwersalne maszyny o wielu zastosowaniach które z powodzeniem mogą zastąpić klasycznego pracownika. w dłuższej perspektywie czasu są tańsze i są w stanie obsłużyć więcej klientów. Nie ma wątpliwości że ilość kiosków multimedialnych będzie rosnąć w przyszłości co daje teraz nowym firmom możliwość wejścia na ten rynek.